ATC 也一陣子沒有出單曲,也很久沒來台灣巡演。全拜武漢肺炎之賜。

前幾天在信箱裡收到 Against the current 寄來的信,說他們的單曲正式發售了,心中滿是澎湃與感慨。作為初代的老粉,第一次來台灣就看了他們的表演,只能翻譯翻譯,騙騙自己。

Against The Current - weapon [OFFICIAL VIDEO]

Against The Current - weapon [ACOUSTIC VIDEO]

 


Weapon 殺人武器

 

[Verse 1]
I always say, I always say that it's the last time
我常說 這就是最後一次了

A promise I can't keep
一個我守不住的承諾

I always say I'll get a grip and it'll be fine
我總說我會控制好自己的情緒 一切就會相安無事
 
But I lie straight through my teeth
但我說謊了
 
And though I try and do it right with my intentions
儘管我下意識的想試著做對的事
 
Keep them good, they never break, but I still bend 'em
讓他看起來好好的,不會支離破碎,但我仍舊屈服了
 
'Cause this devil on my shoulder wants to pull me underneath
但我肩膀上的惡魔卻想推我下去深淵

[Pre-Chorus]
Another sleepless night
又一個無眠的夜晚

Staring through the ceiling
直盯著天花板

I'm wondering how could I
我想知道我該如何?

Calm my head? Yeah
讓我自己冷靜下來

Calm my head 'cause
讓我自己冷靜下來,因為

[Chorus]
I see red
我看見一片紅

My blood is boiling and it shows
我沸騰的血液表明著

And all you are is a weapon
你就是一把武器

You shoot 'em down 'til you end up alone
射倒他們直到你隻身一人

I seem fine
我看起來沒事

But I can't take the highs and the lows
但我卻成受不了這些起起伏伏

All I am is a weapon
而全部的我就是一把武器

I shoot 'em down 'til I end up alone
我射向他們直至我隻身一人
 
[Verse 2]
I always say I hate the way you look at me now
我總說 我討厭你現在看著我的樣子

And I swear I didn't mean to be a let down
但我發誓我不是想讓你失望

What I broke can't be fixed with
我知道那些傷口我都無法

All my sorry excuses, no
被我的道歉和藉口修補

[Pre-Chorus]
Another sleepless night
又一個無眠的夜晚

Staring through the ceiling
直盯著天花板

I'm wondering how could I
我想知道我該如何?

Calm my head? Yeah
讓我自己冷靜下來

Calm my head 'cause
讓我自己冷靜下來,因為

[Chorus]
I see red
我看見一片紅

My blood is boiling and it shows
我沸騰的血液表明著

And all you are is a weapon
你就是一把武器

You shoot 'em down 'til you end up alone
射倒他們直到你隻身一人

I seem fine
我看起來沒事

But I can't take the highs and the lows
但我卻成受不了這些起起伏伏

All I am is a weapon
而全部的我就是一把武器

I shoot 'em down 'til I end up alone
我射向他們直至我隻身一人



[Bridge]
No, I won't go under

不,我不要墜入無底深淵


No, I won't back down

不,我不會輕易撤退


Bittersweet surrender

悲喜交加,苦樂參半


Everything is better now

現在一切變得更好

No, I won't back down

不,我不會輕易撤退


Bittersweet surrender

悲喜交加,苦樂參半


Everything is better now

現在一切變得更好

 
 
 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 staniey503 的頭像
    staniey503

    史丹的部落格

    staniey503 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()