"Almost Forgot" 就快忘了 - Against the current 逆流而上 [史丹的中文歌詞翻譯]

這幾天Against the current 的youtube上傳了這首歌的stripped live版本,我記得這首歌大概也發行了快要一年了吧,專輯的版本和現場版聽起來卻截然不同。現場版的主唱Chrissy好像是輕聲細語的在訴說著這個故事,有一點點堅強卻又帶著一點悲傷。我就想起好像我們的生命中,也曾經有這麼幾段戀情,當你以為你快要忘了他的時候,卻在一些不經意的場合或是對話中想起了他,想起過去一起走過的路,想起過去我們一起約定好的事情,而如今又掉進那樣的漩渦裡。

有一個理論很有趣。他說唱歌的人在傳達他想傳達的故事或是心情,那頻率一樣的人就會被他的歌感動。感動人的歌一直都不是旋律多動人或是歌詞多麼的華麗,而是唱這首歌的人賦予了他和世人溝通的溫度。

如果你現在有空,不仿按下這個撥放鍵,聽聽看Chrissy想說什麼故事吧!

我把原版放在後面,看到後面之後可以再聽聽看原版,會有不一樣的感受。


Almost Forgot

 

Sometimes I get confused
有時我很困惑
'Bout how it all went down
當一切都不像往日一樣順利
When I feel like I miss you
當我覺得我好像失去你的時候
I just try to block it out
我只想試著假裝一切沒發生
Still remember when we moved into that place too soon
仍記得我們太快的搬進那個地方
When we paid too much 'cause we loved the view
我們花了好多錢 只因為我們愛上那窗外的景色
When we just met, and it didn't make sense
當我們剛遇見彼此的時候 沒甚麼邏輯可言
But you said forever, and I did too, too, too
但當你說了永遠 我卻也這麼想
 
Fuck
 
I almost forgot about you breaking my heart
我幾乎忘了你讓我心碎
I almost forgot what I went through
我幾乎忘了我才剛經歷過什麼
Left out the most important part
忘記了那最重要的部分
It got really bad, we lost what we had
我真的很糟 我們都失去了我們曾擁有的
I almost forgot about you
我幾乎都要忘了你
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
 
You're still affectin' my mood
你仍舊影響著我的心情
I never let it show (I never let it show)
我從來都不曾表現出來
I know you're feeling it too
但我知道你感覺得到
It's hard to let it go
太難放下了
I remember when I moved out
我記得當我們從那裏搬出來
And you chased me down
你追著我
Yelling, "don't forget all that we've been through"
喊著 別忘記那些我們曾一起經歷過的
But that's just it, yeah I'm sick of this shit
但就這樣了吧 我已經受夠這些了
I don't want forever if it's with you, you, you
如果不是跟你 我不想要永遠

Fuck
 
I almost forgot about you breaking my heart
我幾乎忘了你讓我心碎
I almost forgot what I went through
我幾乎忘了我才剛經歷過什麼
Left out the most important part
忘記了那最重要的部分
It got really bad, we lost what we had
我真的很糟 我們都失去了我們曾擁有的
I almost forgot about you
我幾乎都要忘了你
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
 
Sometimes I get confused
有時我很困惑
'Bout how it all went down
當一切都不像往日一樣順利
 
I almost forgot about you breaking my heart
我幾乎忘了你讓我心碎
I almost forgot what I went through
我幾乎忘了我才剛經歷過什麼
Left out the most important part
忘記了那最重要的部分
It got really bad, we lost what we had
我真的很糟 我們都失去了我們曾擁有的
I almost forgot about you
我幾乎都要忘了你
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
I almost forgot
我幾乎都要忘了
I almost forgot (I almost forgot)
我幾乎都要忘了
 
 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 staniey503 的頭像
    staniey503

    史丹的部落格

    staniey503 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()